Ångest

Ibland vill jag bara dö
Ibland vill jag bara fly från mej själv
Ibland undrar jag hur jag ska orka resten av mitt liv med den här skiten

Andra gånger mår jag så bra
Förstår inte hur jag kan vilja dö

Jag påmindes just om vem jag var för 10år sen. Så oförstörd av verkligheten. Så omedveten om min sjukdom. Så ...levande?
Ibland önskar jag att jag var tillbaka där.
Ibland önskar jag det inte
Det fanns saker då, som jag skulle gjort annorlunda om jag vetat det jag vet nu.
Men jag hade inte varit den jag är idag, om jag ändrat något då.
Jag hade missat många vägar i livet. Jag hade hamnat någon annanstans.
Jag vet inte om jag vill det heller.
Jag förstår att sjukdomen förkortar livet med 20år.
För ibland vet jag inte om jag orkar
Ibland vet jag inte ens om jag vill orka

..och läster Du det här, så har det inget med dej att göra
Jag har varit farligt nära kanten i nästan en månad
Jag har mina stunder när jag funderar över livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0