F-kassa del 3

Jag träffade på min nua handläggare på arbetsförmedlingen idag.Efter en väldigt rörig diskussion kom vi fram till detta:
  • F-kassan har glömt kalla mej till mötet imorgon (igen)
  • Det är F-kassan som sagt åt Arbetsförmedlingen att inte höra av sej
  • Jag har rätt att kalla min handläggare på F-kassan för skit-kärring
  • Arbetsförmedlaren skulle genast kolla upp hur de kan hjälpa mej min situation efter valborg

Jag måste säja att jag gillar de arbetsförmedlare som arbetar med oss "kodade".

På eftermiddagen ringer min handläggare från F-kassan:
- Hej, jag fick ditt medelande igår klockan 23.31
- Vad bra!
- Jag har inte fått tag i teamet.
- Nähä...
- Men jag har ett preliminärt möte med din terapeut imorgon.
- Jaha
- Jag ska försöka få tag i arbetsförmedlingen, så vi får reda på vem din handläggare är och om hon/han kan närvara imorgon.
- Jo..
- Ja, det kanske skulle vara bra om du också är med.
- Jag har redan bestämt med Sara att jag kommer vara där. Sara, min handläggare på försäkringskassa! Hon tyckte mötet skulle bli meningslöst utan mej. Halv tre på arbetsförmedlingen!

Tanten fick bråttom att lägga på och jag vann igen!


Kommentarer
Postat av: tr

ska försöka komma ihåg att kolla upp om det finns i min hemstad så jag vet när jag blir utskriven härifrån :)



Härligt med vinst, hoppas mötet gick bra och att de sattes på plats!

Håller på dig.



och angående ditt inlägg "vackra människor", så är de människor jag träffat på hemmet eller på sjukhuset några av de finaste jag känner, med oftast, de mest fina vänskaperna. jag tror att när man träffas på ställen där man är sårbar så ser man varandra på ett helt annat sätt än man skulle gjort om man träffat varann på typ krogen, och man får se nästan alla sidor. Det blir så rent och ärligt då.

2012-04-18 @ 17:29:30
URL: http://waterandrain.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0