F-kassan

Jag ringde min handläggare igår och öste ur mej massa dumt. Eller ja, sanningen som jag i vanliga fall brukar vara så duktig på att censurera. Hon ringde tillbaka imorse.
- Du måste ju höra av dej begriper du väl!
- Jag gör det, och har bett om hjälp i ett års tid. Jag får svaret att jag inte behöver oroa mej och att saker löser sej.
- Tror du det löser sej av sej självt eller?
- NEJ! Jag har frågat om hjälp i ett års tid för att jag håller på att stressa ihjäl mej över att pengarna tar slut i maj och att jag inte är redo för arbetslivet än.
- Jag har inte hört nått från dej sen i november.
- Jag vet. Det var då jag kraschade på grund utav pengastressen. Jag skulle få hjälp och alla lovade att ringa tillbaka. Sen dess har jag bara ignorerat skiten. För jag håller på att dö.
- Men du kunde ju ha ringt!
- Jag har tjatat sen FÖRRA våren. Jag orkar inte.
- Har du ringt arbetsförmedlingen?
- JA, de skulle ringa tillbaka och berätta vem som är min nya handläggare. I December!
- Har du någon kontakt med vården?
- De ska också ringa tillbaka. Jag var där fem gånger förra året och en gång i år.
- Men du kan inte sitta hemma och vänta på att saker ska lösa sej.
- JAG HAR TJATAT I ETT ÅR om att jag håller på att gå under och vill ha hjälp med en lösning. Jag får bara svaren "vi ringer tillbaka", "det är långt dit" och "det löser sej". Jag orkar inte. JAG ORKAR INTE!!

Sen störtgrinar jag så jag inte kan prata.
- Du kunde ju ha sökt om förlängt aktivitetsstöd!
- Det säjer du NU! Jag orkar inte!!!
- Jag skickar hem papper du kan fylla i. Jag försöker få tag i Arbetsförmedlingen och teamet. Sen riger jag tillbaka!


Skit på dej kärring! Jag vet att du ljuger den här gången också. Därför har jag löst det själv. Jag har sålt lägenheten och räknas från och med valborg som hemlös. Utan utgifter kommer jag inte heller behöva någon inkomst. Men det vet du redan, för det sa jag igår till din röstbrevlåda.

Kommentarer
Postat av: tr

jag är nog segast i världen på att svara på kommentarer på bloggen. Men fontänhuset ligger väl i stockholm? Jag kämpar på för att berätta men jag väntar bara på att de ska börja använda allt mot mig igen. Förtroende på topp.



Och fy fan vad förbannad jag bli när jag läser det här!!! så FÅR det inte gå till!!

Vet du vad du ska göra nu? Har du ingenstans att bo alls?

stora kramar!!

2012-04-08 @ 00:45:32
URL: http://waterandrain.wordpress.com
Postat av: caroline

Känner igen det där att få stöta på och stöta på men aldrig riktigt få den hjälp man känner att man behöver och att få svaret det löser sig. Går just nu också och väntar på besked från FK och det är så otroligt jobbigt och påfrestande att jag håller på att gå i bitar av oro och ångest över det.

2012-05-01 @ 00:02:50
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0